marsalis i ochs Neobičan slučaj španskog ljubitelja džeza, koji je na Sigüenza jazz festivalu u Španiji pozvao policiju zato što je smatrao da sastav Larry Ochs Sax & Drumming Core “ne svira džez”, polako dobija rasplet.

Nakon što je Wynton Marsalis zamolio Guardian za pomoć u pronalaženju tajanstvenog džez fana, kako bi mu se zahvalio zbog tužbe koju je podigao protiv organizatora festivala, britanski magazin je objavio otvoreno pismo, na koje se odazvao Rafael Gisbert, stanovnik madridskog predgrađa Alkorkon.

Ključnu ulogu je odigrao španski list El País, koji je preneo Guardianov članak. “Samo sam želeo da mi vrate pare”, izjavio je Gisbert, dodavši da je počastvovan što ga podržava Wynton Marsalis.

Čitav slučaj je podstakao polemike i reakcije zainteresovanih strana. “Wynton nije želeo da se oglasi javno povodom cele priče”, objasnio je Jono Gasparro, Marsalisov asistent koji je zamolio Guardian da pomogne u pronalaženju Gisberta. “On je samo hteo da mu pošalje svoju muziku”, dodao je on.

Scott Amendola, jedan od dvojice bubnjara iz benda Larry Ochs Sax & Drumming Core, optužio je Marsalisa da na jeftin način juri za publicitetom. Amendola je sugerisao Guardianu da bi trebalo da napišu nešto i o svima onima koji se ne slažu sa Marsalisovim pogledom na džez, i o tome kako je slavni trubač povredio osećanja “na hiljade drugih džez muzičara na svetu”.

19 komentara na “Završena potraga za džez čistuncem”

  1. Poslednje sto jazzu treba je policija. Policija
    je ono najsuprotnije pravu na slobodu misli i govora.

    A veliki postovalac propisa i regulacija Marsalis…
    Ovim pokazuje da se moze spakovati u kofer, zajedno
    sa svojim sabranim delima. Compact Jazz.

  2. larry och ima super radova…. tip svira zanimljivu improvizovanu muziku i free jazz,… a to sto marsalis ima drugacije misljenje i pritom, nema ukusa u ispoljavanju istog, to i ne cudi…. on sa onim njegovim "tu-tu-ru" komerc frazama i ne zna za bolje…. tip svira za babe i dede i pozira za medalju… cudi me da ga pantic ne dovodi svake godine na bg jazz festival.. ccc

  3. preskup je za bg fest, al je zato larry pristupačan 🙂 gledao sam ga u inkrimisanoj postavi pre dve godine u zg, isto sa satoko fujii i natsuki tamurom kao gostujućim članovima…fenomenalna svirka!

  4. Malo ima stvari koje su smesnije od srpskih i spanskih
    jazz purista.

    Veci katolici od… itd. itd.

  5. Slažem se, samo je smiješan Winni koji svira ko-zna-šta i to naziva jazz-om…

  6. pa da, to je rezon ko kad su 50tih i 60tih kolmena i ajlera nazivali budalama i kad su isti ti jazz puritanci (a ustvari konzervirana vecina matoraca) uporno ponavljali da to sto oni sviraju ne da nije jazz, nego nije nista…. mnogo veliko ispalo to njihovo nista…. cccc

  7. Ova cela situacija samo je podigla publicitet Ochs-u, na šta bi on trebalo da zahvali Winniju. Gledam neke snimke na YouTube-u sa nekog njegovog koncerta, on i bend kao nešto opasno sviraju a na bini neka isto tako velika umetnička persona nešto slika u momentu… Poza i preterano ozbiljno shvatanje samog sebe!

  8. evo, gazda jezdo, ja se zahvaljujem viniju i tebi umesto sarlatana larija… tebi i "starom dobrom dzezu"…

    ;))))))

    cheers, m8

    xxx

  9. Nema potrebe za ironijom, Jelenče. Samo malo diskutujemo o jazzu i kuda on to ide. To što su Coleman i Ayler bili osporavani od starijih kolega je bilo neizbežno. Ipak je njihova muzika bila nešto sasvim novo pa je i logično da je izazivala oprečne komentare. Ali bila je originalna, uticajna i vreme je dokazalo njen kvalitet. Mislim da je krajnje neukusno porediti Ochs-a sa njima…

  10. poredim rezon, a ne muzicare…

    identicne su zamerke danasnjih konzervi sa onim zamerkama koje su upucivane citavoj generaciji inovatora pre 50tak godina, i koji su bili marginalizovani zato sto su prkosili tadasnjoj varijanti "starog dobrog dzeza"… zato danas, uglavnom, i imamo ovaj dosadni, mrtvi & ubudjali salonski dzez… zato danas i dalje prolazi ta prazna prica "ja sviram dzez, ja sviram ko miles,… a on je budala i sarlatan"…

    jezdo, pusti vintona, ko slusa danas to uopste, dodji na sledeci ring ring da te dekontaminiramo…

    zhiFeli,

    http://www.youtube.com/watch?v=FpcMGy5zt4k&feature=related

  11. Ma i ja preterujem… 😀

    A Ring Ring se ne propušta! Ove godine sam bio na Necks-ima… Nemam ja ništa protiv te vrste muzičkog izraza, naprotiv! Ali malo me “boli“ činjenica da se u dobroj meri nipodaštavaju tradicionalisti u Jazz-u.

    Uzdravlje, Jelenče!

  12. Ja mislim da se ne nipodastavaju tradicionalisti u jazz-u, nego je obrnuto. Tradicionalisti nipodastavaju sve sto nije jazz ili nije onoliko jazz koliko oni misle u svojim ogranicenim glavama. U sustini, da li je danas bitno koliko je nesto jazz i da li je uopste jazz?

  13. slazem se, problem sa etabliranim dzezom je sto je izgubio prvobitnu perspektivu… cela stvar zaudara na akademizam najgore vrste… npr, marsalis o kome je rec ili gomila drugih muzicara koji pobedjuju u anketama raznih casopisa, i onda rukovodeci se time nasi selektori ih dovode u bg i mi imamo tu nesrecu da ih slusamo,… su komercijalizovali celu stvar do apsurda… pa, ne tako davno je gejl spavao ispod mosta, ili celokupna ekipa sa istocne obale gde su svi bezmalo zavrsili ko psi, a danas dzezeri primaju pulicera i sviraju po las vegasu i upadi na njihove koncerte su preskupi….

    pogledajte samo na sta lici dzez koncert danas, npr ona morbidna koreografija muzicara i ustogljene publike, gde se refleksno tapse cak i posle najnebitnijih solo deonica… jbn parateatar…od tih aplauza se ne cuje pola svirke, itd…. na zalost, velika vecina danasnjeg dzeza je potpuno formalizovani spektakl, ispraznjen od bilo kakvog sadrzaja…. zato i ne cudi da postoje entuzijasti koji osporavaju i genije kao sto su zorn ili moris…

  14. Eh, tako ti je to u umetnosti… Uvek će neko nekoga osporavati! Baš kao što vi sada osporavate Marsalisa 😀

  15. jezdo, i ajde sa tim da zavrsimo, ja ne osporavam marsalisa, ja samo reflektujem njegove postupke kojima on osporava samog sebe….

    a apropo zorna koga sam naveo, zanimljivo je i da je i on imao slicne probleme sa marsalisom ko larry och, stim da dok nad larryjem marsalis mozda i moze da se izivljava, zornu nije ni do kolena…. zorn je za njega jbni vanzemaljac…. i ovim ne zelim da ih poredim, vec samo komentarisem tu marsalisovu manicnu potrebu za normativnoscu….

    evo, ako te ne mrzi procitaj, videces da marsalis ima ozbiljne probleme:
    "While Zorn is often considered a jazz musician his schema is considerably broader. He stated "The term "jazz", per se, is meaningless to me in a certain way. Musicians don’t think in terms of boxes. I know what jazz music is. I studied it. I love it. But when I sit down and make music, a lot of things come together. And sometimes it falls a little bit toward the classical side, sometimes it falls a little bit towards the jazz, sometimes it falls toward rock, sometimes it doesn’t fall anywhere, it’s just floating in limbo. But no matter which way it falls, it’s always a little bit of a freak. It doesn’t really belong anywhere. It’s something unique, it’s something different, it’s something out of my heart. It’s not connected with those traditions." [32] "But the music is not jazz music, it’s not classical music, it’s not rock music. It’s a new kind of music… So I feel like that created a deep misunderstanding in what this music is. People started judging this new music with the standards of jazz, with the definitions of what jazz is and isn’t, because stories about it appeared in jazz magazines. [b]And now I’ll do a gig at the Marciac Jazz Festival and I’ll get offstage and Wynton Marsalis will say, “That’s not jazz.” And I’ll say, “You’re right! But this is the only gig I’ve got, man. Give me another festival and I’ll play there.[/b]”"

    peace

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


*

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.