recenzije

16.04.2015.

Colin Stetson & Sarah Neufeld: Never Were The Way She Was (Constellation)

Repetitivni cirkularni zvuci saksofona i klarineta, uz jednostavne i čiste gudačke deonice, čine samu suštinu mračne muzičke vizije autora albuma

Colin Stetson coverKanadska etiketa Constellation, poznata kao stecište muzičara koji neguju post-rok, često u korelaciji sa modernom klasikom i ambijentalnim zvukom, u nekoliko navrata je napravila izuzetak i u svoj katalog uvrstila izdanja čiji sadržaj ima dodirnih tačaka sa modernim eksperimentalnim džezom, ili je čak duboko ukorenjen u njemu. U ovoj godini, pored trećeg nastavka buntovničke odiseje saksofonistkinje Matane Roberts, na meti interesovanja džez publike našlo se minimal-džez ostvarenje “Never Were The Way She Was” saksofoniste i klarinetiste Colina Stetsona.

Na aktuelnom albumu ravnopravna partnerka mu je violinistkinja Sarah Neufeld, najpoznatija kao član indi-rok benda Arcade Fire. Ovoga puta ona se predstavlja na nesvakidašnji način, onako kako nikada nije mogla, niti će verovatno moći u matičnoj grupi. Oboje su, pored aktivnosti i u drugim bendovima na sceni i solo radovima, sa snažnim akcentom na minimalizmu, našli zajednički jezik i inspiraciju jedno u drugom, posebno na  mnogobrojnim koncertnim nastupima, što ih je naposletku i dovelo do snimanja albuma.

Repetitivni cirkularni zvuci Colinovih saksofona i klarineta uz jednostavne i čiste gudačke deonice, čine samu suštinu njihove mračne muzičke vizije. Usaglašenom i disciplinovanom svirkom Neufeldova u stopu prati Stetsona. Ne može joj se zameriti ni povremeni izlazak u prvi plan, jer to nikada ne radi nepotrebno i nikada previše.  Biva i obrnuto, a često je u njihovim deonicama granica između instrumenata zamagljena, uz konstantno prožimanje dugih i razvučenih, sa odsečnim i preciznim pulsirajućim tonovima.

Album još više dobija na uzbudljivosti i snazi u svojoj drugoj polovini, posebno u numeri “With The Dark Hug Of Time” i narednoj, veoma angažovanoj “The Rest Of Us”, u kojoj Stetson, specifičnim tretmanom svojih instrumenata, doprinosi još većoj ritmičnosti. Završnica daje konačan predah i smirivanje tenzije, koja je upravo kroz pomenutu temu dovedena do vrhunca.

Ova čista akustična poslastica, za koju se u pres materijalu i tvrdi da je lišena bojenja elektronskim efektima i naknadnim „poliranjem”, već u toku ovog meseca biće uživo predstavljena komšijama u Zagrebu. Nama ostaje da uživamo u ovom zanimljivom ostvarenju i priželjkujemo koncert koji nam može dati odgovor, da li je superiornost instrumentalnog dijaloga ova dva izuzetna muzičara prisutna samo na nosaču zvuka ili je moguće stvoriti takvu snažnu hemiju i na bini pred publikom. Ako se uzme u obzir da je koncertna saradnja i dovela do izdavanja albuma, nema razloga da se ne veruje i u obrnuti proces i da će budući koncerti pružiti još veći užitak, kako muzičarima, tako i publici, a sve do nekog narednog izdanja.

 

 

Spisak numera: The sun roars into view; Won’t be a thing to become; In the vespers; And still they move; With the dark hug of time; The rest of us; Never were the way she was; Flight.

 Muzičari: Colin Stetson – tenor i bas saksofoni, kontrabas klarinet; Sarah Neufeld – violina, glas.

 

Tagovi: , , , , , ,



Komentara 3 : "Colin Stetson & Sarah Neufeld: Never Were The Way She Was (Constellation)"

  1. VJ Sluško каже:

    Bio sam na koncertu u Zagrebu, davno me nije nešto ugnjavilo kao ovo, na trenutke su zvučali kao onaj bijedni pokušaj Apocalyptice da svira Metallicu.

  2. magadaskar каже:

    Na Soundcloud ima ceo album da se preslusa (traziti preko googla), pa svako moze za sebe da proveri. Sto se mene tice, manje uzbodljivo od bilo kog Stetsonovog solo albuma, ili od Sarinog odlicnog „Hero Brother“.

Оставите одговор

*


*