John_Zorn

 

 

 

 

 

 

 

 

Anketu je do danas pogledalo oko 700 čitalaca, a glasalo je 50-ak. Među njima se teško mogao naći neki zajednički sadržalac, pa je veliki broj različitih umetnika osvojio prva mesta u pojedinačnim glasanjima. Pitanje je koliko je ovaj uzorak reprezentativan i šta nam anketa govori o željama publike BJF-a, no da ipak pogledamo kakvi su rezultati. Tamo gde je jedan umetnik naveden u različitim postavama, pribeležili smo samo njegovo ime. U slučaju istog broja glasova, bolje mesto je osvojio onaj sa više pojedinačnih glasova. Ako je i tu došlo do podudaranja, prednost je imao umetnik sa više prvih/drugih mesta. Od 11. mesta nismo pravili precizno rangiranje u slučaju istog broja bodova, a navedeni su svi oni koji su dobili više od 5 bodova. Navedeno je i par muzičara koji su gostovali na BJF-u u poslednjih pet godina, no kako nisu osvojili prva mesta i značajno uticali na konačan rezultat, ipak smo ih uvrstili u tabelu.

  1. John Zorn – 40
  2. Keith Jarrett – 32
  3. Hiromi – 27
  4. Medeski, Martin & Wood – 20
  5. Sonny Rollins – 17
  6. Vijay Iyer – 16
  7. Jan Garbarek – 16
  8. Michel Camilo – 16
  9. William Parker – 15
  10. Herbie Hancock – 15
  • Nik Bärtsch’s Ronin -14
  • Pharoah Sanders -13
  • Ornette Coleman -13
  • Robert Glasper -10
  • Aziza Mustafa Zadeh – 10
  • Richard Bona – 9
  • David S. Ware – 9
  • Tord Gustavsen – 9
  • Cassandra Wilson -9
  • Avishai Cohen – 9
  • The Vandermark 5 – 8
  • Sex Mob – 8
  • Dhafer Youssef – 8
  • Jean-Luc Ponty- 7
  • John Scofield – 7
  • Scott Henderson -7
  • Kenny Barron – 7
  • The Bad Plus – 7
  • Bill Frisell – 6
  • Brad Mehldau – 6
  • Ahmad Jamal – 6

 

57 komentara na “Rezultati ankete “Koga biste dogodine voleli da gledate na Beogradskom Jazz Festivalu?””

  1. hesuse, ko je ovo glasao…

    jbt, u prvih deset dzeret, rolins, garbarek i henkok plus gomila gluposti…??!!??

    ae, zorn (nema teorije da dodje ikada) i parker pa i mmw, ali ovo ostalo…!!!!

    ovo pokazuje da 99% publike voli komercijalu, da su im kriterijumi duplo stariji od mene i da su zakucani u dobu jure… kao i da o savremenom dzezu generalno jako malo znaju (ako u 2012. treba da slusamo dzereta, henkoka, garbareka i rolinsa, onda bolje i da nemamo festival)…

    sudeci po anketi ispada da pantic i ambroziceva ipak rade po ukusu publike, ne znam zasto onda kritike… njihov koncept se vise nego savrseno slaze sa zeljama publike…

    vzhasje

    ;)))

  2. pa, ako ćemo baš, hiromi i vijay iyer nisu ništa više komercijala od MMW koje si aminovao 🙂

  3. Što se mene tiče, nemam ništa protiv dolaska, recimo, Jarrett-a ili Rollins-a, jer prvi nikad nije svirao sa svojim bendom u Beogradu, a drugi je poslednji put svirao '82. i pitanje je da li će uskoro i moći uopšte da svira. Međutim, slažem se da nema puno bendova koji neguju moderan zvuk. Izgleda da sam jedini glasao za Sylvie Courvoisier i Mario Pavone-a, a oboje predvode fenomenalne bendove, koje neodložno treba dovesti u Beograd što pre!

  4. Izgleda da smo svi pomalo zaboravili na Louis Sclavis-a i, genaralno, na francusku jazz scenu, koja je, po mom misljenju, trenutno najbolja na svetu. Sclavis je krajem osamdesetih, u organizaciji Francuskog kulturnog centra, u Beogradu odrzao dva besplatna koncerta (u SKC-u i Kolarcu) – koji su bili izuzetno poseceni i prihvaceni, ali kada je dosao prvi put posle toga, pocetkom devedesetih, i kada je trebalo da se plate karte, svirao je pred polupraznom salom Atelje-a 212. Hocu da kazem da je sramota da najvece ime francuske jazz scene nikad nije nastupilo u okviru Beogradskog dzez festivala, a koliko vidim, izgleda da niko i ne razmislja da ga pozove.

  5. pa da, rekao sam ajde nekako i mmw, ali ne bi bili moj prvi pik never… mnogo su konfuzni, rade sve i svasta, nekako kao da traze potvrde na hiljadu strana….

    neko je pomenuo sklevisa, prosle godine sam otisao na kraj pariza da ga slusam, i sta ja znam… on, gitarista (zaboravio sam ime, arapin, poznat) i tip na fender rho…. onako, bzvz, sta ja znam…

    mnogo je bolje parce scene gde su erik shampar i mark dikre, ….e to je igranka bez prestanka !!!!

    inace, scena ko i svuda, vrhunski muzicari rade po kaficima za 15 ljudi… sutra idem na dresera-hemingveja i mahantrapu (kako se vec zove duvach) ovde u berlinu, i tragedija je da su prodali 20 karata… ista prica za the necks za dan-dva, da ne spominjem olafa rupa, koji je fantastican gitarista…

    ;)))))))

  6. Vidim da mnogi pominju Avishai Cohen-a, koji je održao definitivno najbolji koncert od kada je obnovljen džez festival, tako da ga treba pozvati ponovo, iako je već svirao pre četiri godine. Bila je tu gomila sjajnih koncerata ali ovaj je bio fascinantan!

  7. Ako mi neko da bolje konkretne dokaze zašto neko treba da dođe na jazz festival od Hiromi Uehara, onda ću iskreno priznati da sam u velikoj zabludi. Ovakav pianista nije se rodio već decenijama.
    Jedino mi je žao svi dobri snimci sa bendom iz 2011 su povučeni sa You Tube, mislim da je to greška njenog menedžmenta, jer da nije bilo You Tube-a, ko zna dali bi znao da postoji Hiromi.
    U prilog dokaza sledeći linkovi, a ima ih još mnogo.
    Hiromi Uehara solo:
    http://www.youtube.com/watch?v=-HcKrd3K8_A&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=KhUn9BEN3Mk
    http://www.youtube.com/watch?v=agyor0ksmqw&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=ZJhf0DW7GKk&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=rXOAx4D2cO0
    Hiromi Uehara band:
    http://www.youtube.com/watch?v=y2MZpPKsc04&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=6sUJTtyHt3I&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=SXhz3uk6TGA&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=dN15psp5tU0&feature=related

  8. Dakle, simple, kao sto kaze Jelen, Pantica i Ambrozica za dozivotne selektore BG Jazz festa. Kad moze Belopeta 30 godina u Skopju, Zupcevic 15 u Sarajevu, sta fali nasek dvojcu iz snova. A umeju i da namaknu pare za festival 🙂
    Nego mene muka muci, kako da nadjem mesto za Parkera i Trio Sonore na RR dogovdine

  9. WTF?????!!!!!

    parker + broc/vandermark/gust….

    auuuuu

    BRAVO BOJANE!!!

  10. Jelene, nisam rekao da su bukirani, samo imam problem – kako da ih uglavimo u postojeci program i kako da ih finansiramo. Plus, ako to uradimo imamo jazza preko glave, jer smo vec potvrdili Atomic, Wissel/Lytton, Michel Doneda. Jeste da su poslednja dva vise improve, ali, posteno govoreci, fali jedan dobar rock band i jedno ime iz contemporary sveta. No, videcemo, nadamo se najboljem

  11. Veoma izričit i neukusan komentar, prepun neuvažavanja tuđeg ukusa i nametanja svojeg.
    Mesto mu je na Blicovom forumu a ne ovde…

  12. :))))

    pa, ok, ti znas nabolje……

    mada ako produkcija dozvoli, parker i ova trojica nikako nisu previse u bilo kojoj koncepciji…. jbn, 4 hodajuce legende…!!!! pogotovo sto je jedan od poslednjih vozova za brocmana, ne znam koliko ce mozi josh ovako, a svaki put je bio genijalan….

    mislim, line up bi bio killah, pogotovo sto je free jazz generalno svuda po evropi na kashichicu, nekako je improv apsolutno preuzeo primat…. npr, belive it or not, ceo nov u berlinu ima bukiran jedan (uslovno receno) free cert, a improva ima svako vece po 3 koncerta….

    a i, ionako je rng-rng uvek bio zaduzen za predstavljanja tekovina savremenog jazza u celom regionu i sve sto je beograd cuo od jazza u zadnjih 15tak godina cuo je na rng rng (i u kanjizi), pa neka tako bude i ovaj put…

    je l' ako ostane na bg jazz festu da nam prezentuje stvari, vidis da cemo zavrsiti na herbiju i garbareku….;)))

    pardon, i avishaju koenu i kosher dzezu, ko ono pevanje sa tapsanjem u kolarcu kad se setim, pre koju dinu….

    ccc

  13. Nije u okviru teme, ali moram da se nadovezem….Bojane, evo preporuke od mene, tj. mojih pustih zelja:) na primer, idealni "rokeri" : Grails i Earth, ili (i) nekog sa Tonus-Music etikete (Don Li i ekipa…). Savrseni za RR 🙂 Znam da je nemoguce za sledecu godinu, ali boze zdravlja…. 🙂

  14. slazem se, dajte predloge sugestije.
    Sonore, u Rexu, 19. maja, moze?
    Ja bih onako s patosa, acoustic, ali nek oni biraju

  15. ole!!!!

    19ti maj

    sonore

    akustik-ukljuceni, svejedno je, bice feshta!!!!!

    bravissimo!!!

    ;)))

  16. usput, arto lindsay se re-aktivirao, vidim da je u nekoj akciji, ja sam danas uzeo kove sad za sredu 16ti, videcemo kako ce biti… bez dna, naravno, to je ona njegova tropikal faza…. ;))))

    on je roker;)))

    dosuse bio je kod nas vec pre desetak ili tako nesto, ali mislim da nije skup a zanimljiv je uvek, meni barem….

    ali smislice bojan vec nesto ljuto, ne sumnjam…

    ;))))

  17. ja predlažem da se dovede james chance, voja ili bojan, svejedno 🙂 nije mu loš poslednji album, može da prođe i kod rok i kod džez publike, kultna je faca i bilo bi ga lepo videti ako je ikako moguće.

    doduše, kako bojan već reče, program je manje-više popunjen…a i pitanje je ko kada ide na turneje. pošto je mary halvorson već dolazila preko company of heaven, u njihovom majskom kalendaru je tony malaby pa bi to možda bilo realno:

    TONY MALABY'S PALOMA RECIO
    (May 10 – 27, 2012)
    Tony Malaby – tenor & soprano saxophone
    Ben Monder – guitar
    Drew Gress – bass
    Nasheet Waits – drums

    May 16, Panic Jazz Club, Marostica/Italy
    May 18, AMR, Geneva/Switzerland

  18. Mozda neki Poljaci…Cisto sumnjam da su skupi, posebno mladja garda :), kao npr. Waclaw Zimpel (Undivided)…
    Mislim da bi zadovoljio i Jelenove visoke standarde 😉

  19. iam pouzdan insajd info da bg jazz fest tim pregovara sa chensom i snejkfingerom za cert isto veche na sledecem bg jazz festu… pre njih bi bisera veletanic i vasil imali duo kao warm up, pa onda ova dvojica…

    inache, to sa chensom i snejkfingerom je plan b, voja i ambrozic kao ljuti ne mejnstrim ljubitelji su hteli alana vegu, ali nisu imali datum….

    jbg

    p.s. ali ti si to vec znao johnnioza, zar ne ;))))) dz. chens i voja pantic, nasmeja me do suza….

  20. ne znam na sta se tacno misli pod contemporary, ali -Nik Bartsch, Kilimanjaro, Hecker, Hausckha, npr. Alva Noto, Ryoji Ikeda, Kangding Ray, Scorn ili nesto sa Raster Noton label-a, mada to je elektronika vec, ali moze na rngrng. Robag Wruhme je imao super album ove godine. a Ben Frost & Daníel Bjarnason imaju neki poprilicno obecavajuci projekat, mada to jos nisam slusao, nastupaju 17. maja u Pesti, pa mozda nije skupo da se dovuce.

    od rock-a vec spmenuti Grails i Earth (mada, oni bi mozda bili malo veci zalogaj, ali Earth su mi vise za Ring-Ring od Grails), suskalo se o Swansima prosle godine, ali verujem da su i oni preskupi. moze i Oxbow ili NoMeansNo?

    mada, sve je ovo manje-vise komerc :/, al' bi zato bilo ljudi.

  21. Bojane, nece nista da fali, ne bih se brinula za to da ce biti "jazz/a preko glave". Samo napred! Koje su opcije za ime iz "contemporary" sveta?

  22. vidim da su predlozi odlicni, samo napred.
    Contemporary je za mene, savremena komponovana muzika, kao sto je bila Branka Parlic, Stefano Scodanibbio, Dzinovic…
    Atomic su 21. na Kolarcu, mozda u paru sa The Pyramids. Nazalost dogodine tesko da uglavimo Brass Unbound, jer su The Ex na turneji bas u to vreme po Poljskoj. A za Parkera, znacemo iduce nedelje, strpljenja drustvo

  23. Parkera nikad nije previse, ulazem nadu u pozitivan odgovor 😀

  24. Dosta je više podela jazz-a na avangardni tj. napredni … i na takozvani komercijalni . Te podele postoje samo kod nas . Zar svako od nas nema pravo da sluša (u ovom slučaju JAZZ ) ono što voli ?! Postoji samo dobra , odnosno manje dobra (da nekažem loša ) muzika . O ukusima nema potrebe polemisati ……..

  25. pa da, to su termini da se olaksha komunikacija: avangardno=dobro, komerc=lose…. nista dalje od toga…

    pozdr!

    ;)))))

  26. Molim selektore da na spisak potencijalnih ucesnika narednog festivala uvrste kubanskog pijanistu Roberta Fonsecu i portorikanskog saksofonistu Miguel Zenona.
    U ime redakcije zahvaljujem se na ovogodisnjoj saradnji sa
    nasim magazinom,
    Zamenik glavnog i odgovornog urednika jazzin.rs,
    Sladjana Mitic

  27. Kako smo već bili prinuđeni da ne odobrimo par komentara zbog ličnog vređanja i prozivki drugih učesnika u komentarima, molim sve komentatore da ne koriste ovakvu retoriku.

    Dakle, komentarišite temu o kojoj se govori, osporavajte druge učesnike komentarišući njihove argumente, ali nemojte govoriti da je neko ovakva ili onakva osoba, pa još koristeći uvredljive izraze.

    Hvala unapred svima.

  28. Pa ti pretežno Jazz deliš na Free tj Avant-garde ( whatever ) koji ti slušaš i sve ostalo. Nije problem u tvom znanju daleko od toga jer ti istog ne manjka, problem je u konstantnom nametanju svog sopstvenog ukusa svim ostalima uz propratno ponašanje prepuno pežorativnih epiteta o svemu što tebi nije po ukusu.

    Postoji dobar i loš Jazz a dobrog ima i u onom melodičnom kao što i djubreta ima i to koliko ti srce hoće čak i u Free-Avant-garde Jazz-u želeo ti ti to da priznaš ili ne.

  29. ;))))

    c mon, u guys, nisam nikoga hteo da vredjam niti ista slichno,…

    ok nekad se previse zezam, pa zvuci ko da insistiram na bilo cemu, ali to je zavitlavanje, mislio sam bar da je to transparentno….

    neam pojma, ali slusam sta mi se slusa, pa ponekad zelim da rasplamsam vatru nekim neodmerenim komentarom pri nekoj recenziji ili izvestaju itd…

    necemo valjda da se igramo shkole all the time….;))))

    yeah

    e da,

    hvala svima,

    jelen, fantastichni biljojed, zamenik zamenika prvog asistenta zamenika jazzin.rs

  30. Jelene,

    Verovao ili ne, primedba se ne odnosi na tebe. Morao sam da banujem par komentara uperenih protiv tebe zbog neprimerenog rečnika i ličnog vređanja.

    U tvojim komentarima (za sad) samo tražim što manje psovki i sličnih reči, naravno uz sva pravila koja važe za druge komentatore.

    Dakle, još jednom molim sve komentatore da spuste loptu i diskutuju argumentima 🙂

  31. Ukoliko želite akademsku raspravu i argumente onda ista pravila treba da važe za sve a ne da neki budu jednakiji od drugih. Obično se prvo sankcionišu uzroci a ne posledice pa se rasprava lako dovede na traženi nivo.
    Unapred hvala na razumevanju

  32. Kada se govori o savremenoj muzici (pa nek je i klasična!), možda bi inspiracija mogla da se potraži i na (nedavno završenoj) Tribini kompozitora… Na primer, Secondhandersi su imali sjajan nastp u punoj sali Doma Omladine a Bečki Klangforum je zatvorio Tribinu u Pozorištu na Terazijama…

  33. Molim redakciju da obrati paznju na pozitivnu cinjenicu da se svi interesuju za svetlu buducnost, a ne za slavnu proslost. Optimizam vlada!

  34. Optimizam, nego sta!!!. Eto ja se nadam da cete u narednim godinama dovesti, na primer: SUPERSILENT,RED TRIO, DAWN OF MIDI, PLAISTOW, SPLASHGIRL, FOOD, MURAL, COLORLIST, KABOOM KARAVAN…..mogu ovako do sutra… :)Bojane ja se nadam da ti ovo uredno zapisujes. 😉

  35. optimizam kada je u pitanju naredni rng-rng, i svaki sledeci ;))))

    za ostalo sa optimizmom ne garantujem…

    p.s. arto lindzi sinoc odvalio berlin…. ludo lud i zabavan ko uvek ;))))

  36. evan parker trio ili electroacoustic ensemble
    misha mengelberg
    icp orchestra
    han bennink
    barry guy new orchestra
    simon h fell
    frode gjerstad
    joe mcphee
    paul hession
    paul dunmall
    mark sanders
    john edwards
    paul lytton
    radu malfatti
    gunter christmann
    paul lovens
    alexander von schlippenbach
    steve beresford
    george lewis
    muhal richard abrams
    roscoe mitchell
    henry threadgill
    cecil taylor
    tony oxley
    joelle leandre
    jerome cooper
    mark dresser
    andrew cyrille
    ned rothenberg
    marilyn crispell
    altered states(kazuhisa uchihashi,nasuno mitsuru,yoshigaki yasuhiro)
    agusti fernandez
    andrea centazzo
    joseph jarman
    marshall allen
    mat maneri
    ivo perelman
    john butcher
    keith tippett
    lol coxhill
    massacre(fred frith, bill laswell,charles hayward)
    fred frith cosa brava
    otomo yoshihide new orchestra
    milford greaves
    simon nabatov
    paul rogers
    barre phillips
    keiji haino
    raoul bjorkenheim
    elliott sharp carbon

  37. @nista i niko

    word!!!

    ovako je trebalo da izgleda glasanje…

    ;))))

  38. dominic duval
    roy cambell pyramid trio
    peter brotzman chicago octet/tentet
    carlos zingaro
    charles gayle
    gunter sommer
    bobby bradford
    fred van hove
    pat thomas
    roger turner
    steve noble
    daunik lazro
    david s. ware
    ikue mori
    christian marclay
    daniel carter
    denman marooney
    ruins – tatsuya yoshida
    ron anderson pak
    mick barr
    louis moholo
    chris cutler
    vinny golia
    johannes bauer
    tatsuya nakatani
    rhodri davie
    john tilbury
    ernst reijseger
    weasel walter
    alex ward
    eddie prevost
    keith rowe
    anthony braxton
    vladimir tarasov
    phil durrant
    philipp wachsmann
    craig taborn
    william parker
    biggi vinkeloe
    borah bergman
    butch morris
    shelley hirsch
    joan la barbara
    eugene chadbourne
    bobby previte
    anthony davis
    earl howard
    gerry hemingway
    ellery eskelin
    zeena parkins
    kevin norton
    rudiger carl
    george haslam
    trevor watts
    veryan weston
    tristan honsinger
    maarten altena
    aki takase
    satoko fujii
    ramon lopez freedom now sextet
    richard teitelbaum
    tim berne
    tom rainey
    shoji hano
    conny bauer
    taylor ho bynum
    roswell rudd
    scott fields
    wadada leo smith
    sven-ake johansson
    mezei szilard
    ulrich gumpert
    herb robertson
    paul smoker
    mars williams
    william hooker
    globe unity orchestra
    gebhard ullmann
    jim staley
    tyshawn sorey
    alan silva
    hans reichel
    larry ochs
    joe morris
    sunny murray
    tony bevan
    jameel moondoc
    sabir mateen
    rene lussier
    henry kaiser
    susie ibarra
    mario pavone
    mark helias
    georg graewe
    joe fonda
    gregg bendian
    nels cline
    arthur doyle
    myra melford
    ornette coleman

  39. covece, koji cert malopre… rempis/zerang/tobi delius/i neki klinac na kontrbassu….free jazz klanica at its best….!!!!

    bojane, zeranga i rempisa ako se ponovo ukaze prilika uvek…

    taj lokalac delius na tenoru i klarinetu cepa free ali nekako nejako i neubedljivo, i izaziva rempisa i ovaj se samo smeska i ceka da ovaj zavrsi frazu, i onda krene produvavanje svetlosnom brzinom na altu…. ultra brzo i glasno, ali odmereno i precizno, skace kroz registar, tople ali sirove fraze i pasazi…. nesto kao odvaljeni frank wright ;))))

    ufffff, a zerang najsuptilnije kuva i daje okvir svemu… na prvi pogled neprimetan, ali temelj cele svirke…. veliki majstor….

    njih dvojica su vanserijski tipovi, vrhunski muzicari….odavno!!!!

  40. anthony braxton
    vladimir tarasov
    gerry hemingway
    herb robertson
    kevin norton
    peter brotzmann chicago octet/tentet
    dominic duval
    globe unity orchestra
    vinny golia
    tim berne
    taylor ho bynum
    fred van hove
    veryan weston
    ramon lopez freedom now sextet
    arthur doyle
    sunny murray
    butch morris
    georg grawe
    borah bergman
    george haslam
    eugene chadbourne
    sven-ake johansson
    ruins – tatsuya yoshida
    shoji hano
    tristan honsinger
    maarten altena
    louis moholo
    trevor watts
    gunter sommer
    johannes bauer
    hans reichel
    bobby previte
    karl berger
    richard teitelbaum
    john tilbury
    rudiger carl
    ulrich gumpert
    pierre favre
    eddie prevost
    mats gustafsson
    rob brown
    craig taborn
    biggi vinkeloe
    carlos zingaro
    roy cambell
    larry ochs
    tyshawn sorey
    keith rowe
    scott fields
    wadada leo smith
    steve swell
    jameel moondoc
    philipp wachsmann
    jim denley
    ikue mori
    christian marclay
    tatsuya nakatani
    henry kaiser
    mezei szilard
    stan sandell
    wilber morris
    david s. ware
    ornette coleman
    conny bauer
    satoko fujii
    trevor watts
    weasel walter
    ron anderson pak

  41. naravno da su njih dvojica uvek dobrodisoli i nekoj od kombinacija, samo rempis je bio dva put u kratkom periodu, pa cemo ga ostaviti da malo ceka, mlad je

  42. ako je ovo spisak predloga za BG jazz festival, mnogo je radikalan. ako je za Ring Ring, pla njh su vec bili, neki vise ni ne sviraju zbog godina ili raspada benda.
    Ono sto bih ja predlozio – jazzin urednistvu, da napravi nekoliko recenzija o koncertima ovih ljudi, neko ih negde gleda svakako, a nije lose napraviti i intervju s nekim od njima mailom – npr. i Rempis i Vandemark bas vole da pisu

  43. `
    Nista to nije "radikalno",pogotovu ne "mnogo".Svi oni jos uvek sviraju.(hvala bogu)Ovde ljudima ta imena ne znace nista,a to je vec druga stvar.Stari majstori su ispisali istoriju,ali nazalost ovde nema sluha da se oni dovedu jer ce vecini publike biti ugrozen medikritetski duh,a to je opet nesto trece.

  44. znam da je rempis bio, slusao sam ga oba puta sa zadovoljstvom… i zeranga takodje… nego, samo spomenuh onako usput…

    @nista i niko

    bojan je u pravu, pola ovih ljudi je bilo na rng-rng, i jos jako jako puno toga sto nije na listi…. prosto je neverovatno da beograd ima takav festival kao sto je rng-rng, s obzirom na sve teskoce sa kojima se organizatori susrecu… zaista ne znam da u svetu postoji mnogo festivala koji bi se mogli pohvaliti sa slicnom istorijom kada je rec o free jazzu, avangardi, improv muzici, savremenoj muzici, i sl…zaista fantastican i velicanstven posao rade vec 15 i kusur godina….

    takodje, anketa jazzina je pokazala da ljudi na bg jazz festu zele nesto drugo… jednostavno, takav je profil ljudi koji tamo dolazi…. oni zele triviju, zele pet metinija, zele herbija henkoka, zele neke vunder klince koji se raspadaju od vezbanja ali sa ispraznim rezultatima…

    ali usotalom, svuda je tako kada je u pitanju nesto mimo tokova…. ne znam iz kojih razloga, ali sigurno mnogih, ova muzika nikada nije uspela da dopre do veceg dela publike… nazalost, svuda u evropi je na ovim koncertima ista slika, 15tak posvecenika ispred vrhunskih muzicara… i pre neki dan, rempis i zerang su svirali u berlinu u kaficu velicine prosecne dnevne sobe, pred 15tak ljudi, i bilo je velicanstveno….

    svakom svoje, ali sa posledicama i vrednovanjem… ;)))))))

  45. jelen,
    u to sto govoris sam se i sama vise puta uverila, sto ovde, sto
    drugde. Publiku doista cini 15-tak ljudi, nekad bude i do stotinak, kao max. Taj numericki podatak je nebitan, osim organizatorima jer trebaju da zatvore finansijsku konstrukciju, vazno je da ima ovakvih festivala, klupskih svirki…Iako se na ovom magazinu izdelilo pisanje, pa sam ja uzela raditi "klasike", mnogo avangarde,frija i improvizovane muzike sam cula i ne smatram da je ona neko nerazumljivo zlo, ali recimo da je mogu slusati samo pojedinci, a to moze znaciti i ovo i ono. Slozicemo se da je sustina muzike komunikacija, a ona ima razlicite jezike, ne mozemo sav dzez svoditi na ring-ring ili bg fest. Sve dok su obe manifestacije tu, dobro je.I sve dok ljudi hoce slusati ono sto ti smatras jednostavnim dzezom, dobro je. Dzez je, i bez obzira na podele koje su pojedini komentatori izneli, muzika koju slusa mali broj ljudi. Jedan Charlie Parker je nemoguca misija za mnogo njih. I cini mi se da sustina festivala koji gaje "jednostavni dzez" treba biti da se jos poneko privoli carstvu improvizacije. Veci sam postovalac fana etno dzeza nego turbo folka. I zato se nemojmo medjusobno gloziti, od Gratkovskog do Vandermarka, od Maljokovca do Lojda…neka svi budu u igri, ovoj ili onoj. Boris Vijan je pisao nadrealisticki, a integralni deo tih pisanje je bio Djuk Elington. Sa sadasnje vremenske distance, njegovi tekstovi su odraz kojeg od muzickog izraza ciji si ti postovalac. A do tog izraza treba doci, izbrusiti ga, ali Vojvoda ipak ostaje, on je jedan od velikana zahvaljujuci kojem ti slusas sebi razumljivi zvuk.

  46. slazem se, ja ni ne zelim jednoumlje u bilo kom smislu, iako mozda ne izgleda tako… ;))))

    citav niz okolnosti utice na neciji muzicki ukus, i potpuno je neuhvatljivo sta ga tacno konstituise…

    ono sto, recimo, zameram bg jazz festu je sto potpuno zanemaruje i banalizuje svoju poziciju time sto ne koristi svoju infrastukturu da poentira kada je savremena muzika u pitanju…. drugim recima, oni treba da se drze ideoloske matrice drugih festivala po kojoj su nastali (coca cola jazz fest) i onoga sto njihova publika zeli (herbi, herbi, metini, herbi), ali isto tako treba da tu i tamo ide i mimo toga i zadovolji ukuse koji su tome dijametralno suprotni…. manji, koncentrovaniji i licniji festivali (kao rng rng) nemaju tu mogucnost opste drustvene mobilizacije kao sto ima bg jazz fest, i samim tim produkciona moc je daleko manja…

    sta to tacno znaci, neka ide ovo sto ide, ali ponekad bi moralo biti vise izleta kao ove godine sa riboom, ili pre par godina sa dzon heselom, ili pre toga sa charls gejlom….. a ne svakih 5 godina jedno ime ozbiljne avangarde…..

    bojan ne moze sve uvek sam, a bg jazz fest bi ponekad trebalo da produbi muzicku ponudu, ne ostecujuci suvise svoj koncept i zahteve publike, jer ima finansijske uslove ali i vaznije od toga, trebalo bi da ima i svojevrsnu kulturnu misiju…. moze herbi svako vece, ali moralo bi makar jedno vece da bude nesto veliko, sto bar za sada, zbog manjka sredstava ne moze na rng-rng, ili nekom drugom festivalu…

    i tako….

    veceras opet zerang, sa magdom majas na klavinetu, thiekeom na duvaljkama i klejtonom tomasom na kontrbssu….. viva free europe!!!

    ;))))

  47. Definitivno dovesti:
    1. Hiromi Uehara
    2. Medeski, Martin & Wood
    3. William Parker Quartet
    4. Jean-Luc Ponty
    5. Bireli Lagrene
    6. Herbie Hancock

    Isto tako ne vidim razlog zasto bezati od klasicnog jazz zvuka. Tradicija se kod nas marginalizuje kao da nista pre "juce" nije ni postojalo i nije vredno. Znam licno gomilu klinaca koji idu na Ring Ring festival i zaklinju se u taj avangardni zvuk dok nikada nisu poslusali Herbija Henkoka, Dzona Skofilda, Dzimija Smita, Roja Hartgruva i druge, po njima, "olindrale muzicare". Naprosto sve ove muzicke tekovine danas se duboko inspirisu korenima, stoga se zalazem da program bude prosaran tradicijom i avangardom. To ne znaci Vasar u Topoli vec festival (nadmetanje duha). Vracamo se na pitanje sta je starije: Koka ili jaje?

    p.s. Koliko ljudi u Srbiji je uzivo slusalo Herbija ikad? Tokom 20 godina izolacije, nasi roditelji mozda 80-tih, ali ja bih voleo da uzivo osetim (za zivota) vibe coveka koji je svetu veliki kao nama Srbima Lepa Brena, ikona covece !!! A avangarda, pa to je na dohvat ruke, to je dostupno i tek treba da se dokaze buducim narastajima.

  48. Sto ne znaci da ne zelim da gledam koncert John Zorn-a u nekom ogromnom akusticnom prostoru, Sava Centru ili Kolarcu. Ako kazete da je njega dovesti-fikcija, to je sad stvar novca. Za muzicare su nastupi-tezge, od toga zive, nema teorije da ce odbiti nasu malu "zemlju terora" ako mu se uslise novcani zahtevi !?

  49. Sale bravo za Hiromi. Čini mi se da gomila ljudi koja se ovde javlja nije uopšte slušala Hiromi ili nedovoljno za neki ozbiljniji sud, pa spominju neka zaista smešna imena koja ništa ne znače u ozbiljnim jazz krugovima. Naša "braća" Hrvati eto imali su to zadovoljstvo da je vide ove godine na Opatijskom jazz festivalu. Komentari su da je to najbolji koncert u istoriji festivala koji postoji, mislim oko 13 godina. Nadam se da ćemo dočekati i mi da je vidimo sledeće godine u Srbiji.

  50. eh, broj ljudi. Evo sinoc Bosetti i Abrahams, nije da su nepoznati, i dobra poseta za post piano, ali slaba za nesto vece. A John Zorn moze svirati samo u KC Rex, Jevrejska 16, kakav bre SC. Nazalost Parker u maju ne dolazi ipak u Evropu, cekamo ga za 2013, ako se BG Jazz Fest ne odluci da budu ispred. U bilo kojoj varijanti, William je odlican.
    Svakako neka cveta hiljadu cvetova, ali su pravu i Sladjana i jelen (hvala za pohvale, ali ima i drugih, pogledaj Nickelsdorf, Skopje jazz fest, Angelica, Cerkno Jazz festival)

  51. Da dođu svi ovi muzičari koje si nabrojao, zajedno na koncert, veruj mi bilo bi više njih nego publike. Naravno to nije razlog da ne voliš to što slušaš, jer svako ima pravo na svoj ukus. Ja sam preslušao snimke prvih 5 muzičara, dalje nije bilo svrhe jer ovo je stvarno za mene gubljenje vremena.

  52. R.I.P. HANS REICHEL(10.5.1949 – 22.11.2011)

    SLAVA MU.

  53. Slađo, najzad neki normalni predlozi, za razliku od nekih koji nabroje po stotinu imena, a niko od njih nebi sakupio ni 100 gledaoca. Naravno to ne znači da je neko loš ako ne sakupi više gledaoca, ali zaista ima brdo loših predloga.Kad sam video tvoje predloge, pošto nisam ništa pre toga slušao od njih, skoknuo sam na you tube i poslušao šta ima od snimaka. To su odlični predstavnici latino jazza i rado bih voleo da ih čujem uživo. Jedino kod Fonseca malo mi smeta što slabije koristi levu ruku naročito prilikom solo partija, ali ipak odličan je pianista. Kad smo već kod Karibskog jazza onda je stvarno greota ne dovesti glavnog pirata sa kariba poreklom sa Dominikane fantastičnog pianistu Michel Camila.

Comments are closed.