Reut Regev

 

U prvom delu emisije čućete odabrane numere sa albuma Exploring the vibe“ izraelske trombonistkinje Rut Regev. Ova muzičarka s velikim uspehom svira već duže od dve decenije. Tokom srednjoškolskih dana nastupala je na prestižnim festivalima u svojoj zemlji, a u biografiji ima pribeleženo i članstvo u orkestru Izraelske armije. Nakon preseljenja u Njujork sarađivala je sa muzičarima širokog stilskog opsega, od avangardista poput Entonija Brekstona i Buča Morisa do klecmer, rok, i bluz bendova. Kao bendlider debituje 2009. godine albumom This is R Time, kojim se pozicionira na tamošnjoj dauntaun sceni kombinujući uticaje džez-roka, fanka i fri-džeza.

S postavom koju čine njen suprug i bubnjar Igal Foni, basista Mark Piterson i gitarista Žan-Pol Bureli ove godine objavljuje album „Exploring the vibe“ za poznatog minhenskog izdavača Enja Records, na kome razrađuje svoje kreativne ideje u labavim aranžerskim strukturama, bliskim estetici džem-sešna. Kako objašnjava u tekstu na omotu CD-a: „Želeli smo da odemo daleko od komponovanja muzike i stvaranja ritmičkog koncepta. Hteli smo da se fokusiramo na istraživanje atmosferičnih aspekata muzike, raspoloženja, drugim rečima – vajba“.

Belgijski petnaestočlani bigbend Flat Earth Society ne pripada klasičnoj big-bend školi zasnovanoj na sving i bap tradiciji, već predstavlja jedinstven spoj savremenog američkog džeza, kabarea, roka i stilskih okvira velikih evropskih radijskih ansambala. Osnivač grupe koja postoji od 1999. godine je klarinetista, kompozitor i producent Peter Fermirš, istaknuti protagonista lokalne muzičke scene i tokom prethodnih 20 i više godina predvodnik nekoliko tamošnjih žanrovski eklektičnih postava.

Ove godine Flat Earth Society su objavili album „13“ za nezavisnog izdavača IGLOO Records. To je njihov trinaesti album u karijeri  a kome se nalazi 13 numera. Kroz ovakvu simboliku i neobične nazive numera, Fermirš nagoveštava da je humor veoma bitna stavka u njegovom stvaralaštvu. Duhovitost, s druge strane, nije uticala na temeljan pristup pisanju partitura za veliki orkestar, pa je konačan rezultat splet jednostavnih melodičnih tema i kreativnih aranžerskih rešenja u neobičnim relacijama.

Autor: Nikola Marković.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


*

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.