Gerry Hemingway

 

U prvom delu emisije čućete snimak nastupa koji je kvintet bubnjara Džerija Hemingveja održao na festivalu u finskom gradu Tampereu 2. novembra 2012. godine. Ovaj pedesetosmogodišnji muzičar prisutan je na američkoj džez sceni preko 30 godina, tokom kojih je svirao na više od 100 albuma. U ranoj fazi karijere najveći trag je ostavio kao dugogodišnji saradnik legendarnog Entonija Brekstona, a nastupao je i sa drugim velikanima avangarde i fri-džeza, kao što su Sesil Tejlor, Leo Smit, Don Bajron, itd. Od devedesetih godina do danas sve je istaknutiji kao kompozitor u bendovima koje sam predvodi, dok mu snimke objavljuju prestižni, nezavisni izdavači poput lejbla Tzadik Džona Zorna, do portugalske etikete Clean Feed.

Jedan od njegovih aktuelnih projekata je postava Riptide, u kojoj sviraju saksofonisti Eleri Eskelin i Oskar Noriega, gitarista Terens Mekmanus i basista Mark Elijas. Hemingvejev kompozitorski i aranžerski rad odlikuje izražena eklektičnost, odsustvo preciznih stilskih odrednica – premda je najbliži avangardnom džez izrazu, a u svom kvintetu koristi sva raznolika dostignuća savremenog džeza, najviše u okviru umereno električnog post-bapa.

 

Matthew Shipp

 

Metju Šip je poslednje dve decenije jedan od najznačajnijih pijanista avangardnog džeza. Karijeru je gradio kao dugogodišnji član kvarteta saksofoniste Dejvida S. Vera, s kojim izdaje i dva albuma za kuću Columbia Records. Kao bendlider okušao se u najrazličitijim okruženjima pretežno izdajući albume za etiketu Thirsty Ear Recordings. Pored projekata u domenu akustičnog džeza, često je nastupao i sa hip-hop i elektronskim umetnicima, kao što su Anti-Pop Consortium ili DJ Spooky, a elemente drugih žanrova zna da koristi i na svojim autorskim albumima.

Poslednjih nekoliko godina skrenuo je pažnju na sebe i kontroverznim izjavama na račun legendi džeza poput Herbija Henkoka i Vejna Šortera, u kojima ih pominje kao deo džez istorije, ukazujući da ovim poznatim muzičarima ne bi trebalo davati centralno mesto u džez medijima i na velikim festivalskim scenama, kao i na godišnjim dodelama nagrada. Time i posredno određuje svoje stvaralaštvo kao progresivno i okrenuto konstantnom istraživanju novih muzičkih područja.

Kada govori o koncertnim nastupima, Šip naglašava da nema utvrđen plan sviranja te da se sve dešava spontano, na licu mesta. Premda su kontrabasista Majkl Bisio i bubnjar Vit Diki njegovi redovni saradnici poslednjih nekoliko godina, živi nastupi trija protiču pre svega u znaku Šipovih kreativnih kompozicija i solo deonica.

Autor emisije: Nikola Marković.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


*

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.