christian scottChristian Scott, koji će krajem meseca izdati svoj novi album Yesterday You Said Tommorow, ne plaši se da kaže ono što misli. Kako to već obično biva kada neko od savremenih džez muzičara poželi da kritikuje kolege tradicionaliste, na tapetu se našao – Wynton Marsalis.

Autor intervjua Frederic Bernas podsetio je Scotta na njegovu prvu Grammy nominaciju za debi album Rewind That (2006), kao i na činjenicu da slavni trubač tom prilikom, za razliku od najvećeg dela kritike, nije imao previše reči hvale za talentovanog kolegu.

„Wynton mi je rekao da moja muzika nije džez zato što osnovni ritam nije sving“ prisetio se Scott. „On je bio u fazonu – ako nije sving, onda nije džez. Odgovorio sam mu da onda ni Louis Armstrong, Kid Ory, Scott Joplin, Jelly Roll Morton, niti bilo ko od momaka iz starog Nju Orleansa nije džez muzičar. On je na to replicirao da oni jesu džez, a ja sam mu rekao ’Ako je tako kao što kažeš, nisu, jer je sving nastao u Kanzas Sitiju dvadesetih! A džez je nastao pre svinga. Taj ritam je je izopačavanje džeza, kako onda možeš da kažeš da on određuje džez kad je zapravo njegovo izvrtanje?’ Tada sam prvi put video crnca da pocrveni. Bio je gotov“

Christian Scott, ipak, kaže kako je dobar prijatelj sa Marsalisom i kako ga „na ličnom planu“ veoma voli i da ga „u svako doba može pozvati da pričaju o basketu“, ali i da se ne slažu u mnogim fundamentalnim pitanjima.

„On se uspeo do samog vrha, pa je odlučio da svima ostalima u zemlji kaže šta će da slušaju i kako da sviraju džez. Hajde da malo razmislimo o ovome. Pretpostavimo da se ovde radi o kung-fuu ili tako nečemu. Imamo glavnog učitelja koji je na vrhu, i koji je naučio sve što može da se nauči. Ako on svima naredi da uče samo dva načina borbe, a poznaje ih osam, to bi značilo da niko ko je ispod njega neće moći da ga svrgne s trona zato što nisu usvojili sva njegova znanja“, slikovito objašnjava mladi trubač.

„Problem s današnjim džez muzičarima je što pokušavaju da shvate: ’Zašto još uvek zvučim kao Coltrane? Zašto još uvek zvučim kao Charlie Parker?’ Pa, zato što vam je neki kreten, kada ste imali deset godina, rekao da slušate samo Parkera i Coltranea, i ništa drugo. I onda ste samo to učili, dok je taj isti kreten slušao i Sonnyja Stitta, i Sonnyja Rollinsa, Stanleya Turrentina, Garyja Bartza, i ostale! A vi ste mu dozvolili da vam kaže da slušate samo ovu dvojicu. Bili ste nasamareni. Navukao vas je na svoj sistem kako ga ne biste prevazišli“ zaključuje Scott.

Kompletan intervju možete pročitati ovde.

 

3 komentara na “Christian Scott protiv establišmenta”

  1. Izvuceno iz konteksta zvuci da je Christian pobedio!!!Ali dali je bas tako…..ovo je veoma ozbiljna tema i veoma je opasna za ljude koji nemaju mnogo znanja o Jazz-u!!Ja bih reko da je istina negde na pola…..

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


*

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.