Beogradsku publiku Josipa će podsetiti na „Dnevnik jedne ljubavi“ (1973), njen prvi album koji danas uživa kultni status i mesto u svim antologijama, jer se radi o zbirci fantastičnih pesama kao što su sa „Sreća“, O jednoj mladosti“, „Ležaj od suza“, najavio je organizator koncerta LongPlay.

Trostruki slavljenički koncert u Sava centru biće prilika da publika čuje i neke od ostalih mnogobrojnih hitova Josipe Lisac, kao što su „Magla“, „Hir, hir, hir“, „Gdje Dunav ljubi nebo“, „Boginja“, „Danas sam luda“…

I ovaj koncert, kao i svi veći nastupi Josipe Lisac unazad dve decenije biće posvećen Karlu Metikošu, dodaje se u najavi koncerta.

Josipa Lisac je jedinstvena pojava na muzičkoj scene bivše Jugoslavije i pevačica s karijerom dužom od 40 godina, sa specifičnom interpretacijom i nekonvencinalnim stilom.

Već kao dete izuzetnog muzičkog talenta, sa deset godina peva klasični repertoar u Dječjem zboru RTV Zagreb pod upravom Dinka Fia, da bi se pred kraj gimnazije zainteresovala za rok i počela da peva u bendu O’Hara, kasnije Zlatni akordi. Ubrzo dobija priliku za samostalni nastup na tada najjačem festivalu zabavne muzike u Opatiji 1968. i odnosi niz nagrada s pesmom Arsena Dedića „Što me čini sretnom“.

Početkom sedamdesetih upoznaje Karla Metikoša (allias Matt Collins), tada poznatog rok izvođača, kada njena karijera počinje streloviti napredak, uz desetak ploča kojie su zajedno potpisali kao autori, a među njima je o „Dnevnik jedne ljubavi“.

Ploča je snimljena 1971. godine i jedan je od prvih konceptualnih albuma jugoslovenske pop i rok muzike, koji je već u prvoj godini distribucije prodat u 25.000 primeraka, zasluživši naslov „Zlatne ploče“ od matičnog diskografa Jugotona.

Osim toga radila je na i na rok operi „Gubec Beg“ (Metikoš – Krajač – Prohaska) u kojoj je tumačila zahtevnu ulogu devojke Jane. Opera je izvedena 1975. godine, a posebno se ističe arija „Ave Maria“ kojom i danas započinju njeni koncerti. Iste godine snima džez album, i to u saradnji s velikanima kao što su Ernie Wilkins, Clark Terry, Albert Mangelsdorff, Johnny Basso, praćen budnim producentskim okom Boška Petrovića i Karla Metikoša. Rezultat trogodišnjeg boravka u Americi u drugoj polovini sedamdesetih je ploča „Made in USA“, snimljena 1979. u Studiju 55, u Los Anđelesu. Na njoj sviraju Ira Newborn, Paulinho da Costa, Joel Peskin, Steve Schaeffer i dr. Po povratku u domovinu, studijski i koncertno je izuzetno aktivna. Učestvuje u dva američka filma, snima nekoliko ploča kojima se približila pop zvuku, da bi tu deceniju zaokružila 1987. vrlo uspješnim albumom „Boginja“.

Iznenadna smrt Karla Metikoša pred kraj 1991, kao i turbulentan početak devedesetih, bitno menjaju kontekst njenog rada. Narednih godina priređuje seriju posebno osmišljenih koncerata posvećenih njenoj ljubavi, čija tradicija održavanja traje već punih 20 godina. Snimak jednog takvog koncerta iz 1994, uz aranžmane i dirigenta Igora Kuljerića, objavljena je na CD-u pod naslovom „Koncert u čast Karla Metikoša“. Druga polovina devedesetih i dvehiljadite obeležene su brojnim saradnjama sa pop, fank, rap, etno, latino, džez i klasičnim muzičarima, kao i gostovanjima u nekoliko pozorišnih predstava.

 

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


*

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.