U Beogradu se tokom proteklih meseci oko zajedničke ideje okupila ekipa muzičara i kompozitora sa željom da zajedno, uz pomoć drugih sa srodnim interesom za elektro-akustičnu imporovizovanu muziku, kreiraju platformu za učestalije izvođenje ovakve muzike uživo. Nazvali su se Improve 2.0, te povodom osnivanja i prvog koncerta organizuju najpre žurku/klupsku promociju na brodu “20/44”, 14. decembra od 23.00, na kojoj će nastupiti Springboard (Live), Jan Nemeček (Live/DJ Set), Fridom (SRB & ČEKIĆ), DJ Moodswinger, WoO (Live/DJ set, Belgrade Noise), Lenhart Tapes (Live) i Lukatoyboy (Decks&EFX, Blind Tapes).
U okviru serijala “Improve 2”, posvećenenom novom muzičkom performansu koji će publici biti predstavljen tokom narednih meseci kroz izvedbe, instalacije, radionice i site specific intervencije, kolektivu beogradskih muzičara pridružiće se gosti iz srpskog, eksjugoslovenskog, balkanskog i evropskog regiona u raznim prostorima u Beogradu i oko Beograda.
Ovaj kolektiv se okuplja oko umetnika koji žive i rade u Beogradu: Svetlana Maraš, elektronika, kompozicija, sound art, Milana Zarić, harfa, citra, udaraljke, zvucni objekti, Woo, električna gutara, Igor Stangliczky, elektronika, Lukatoyboy, analogni sintisajzeri, real-time samplers.
Prvi nastup će biti odrzan u subotu 15. Decembra, uz besplatan ulaz, u Galeriji U10, od 21.00 (Galerija se nalazi u ulici Kralja Milana 10, stepenište Kosovke devojke), a biće izveden sledeci program:
Veče elektro<>akustične kompozicije<>improvizacije<>eksperimentacije
It’s about spy stations Svetlane Maraš
- Ana Gnjatović (glas), Woo (el.gitara), Milena Pavlović (komp.tastatura), Karolina Baeter (bas blokflauta), Milana Zarić (objekti), Svetlana Maraš (elektronika)
Strange strings – Milana Zarić &Woo
- (harfa, citra, električna gitara, cikloharfa i drugi okidački žičani instrumenti)
Burdašnit–ready-made grafička partitura
- Svetlana Maraš, Milana Zarić, Woo, Igor Stangliczky, Lukatoyboy
(Klik na sliku za uvećanje)
Može li u „burda šnitu“ da učestvuje i publika, ako ponese svoj primerak grafičke partiture?
Publika učestvuje/je učestvovala i bez grafičke partiture.
Sto vise ovakvih desavanja i da nam dovodite elektroakusticare iz inostranstva. Mogla bi i da se otvori neka diskusija sa predlozima… 🙂
Koliko ja znam to je ideja, ali svakako treba pogurati Luku i Igora da jave gde ce biti diskusija s predlozima. Mada, moze i ovde, ako redakcija nema nista protiv. Urednice, obecavamo da necemo oboriti rekord u broju komentara 🙂
Ma nema frke, samo raspaljujte s predlozima. Svestan sam da je potrebno omogućiti bolju interaktivnost na sajtu i naš mali ali odabrani tim radi na tome…za 2-3 meseca donosimo još inovacija. Jazzin 2.0. 🙂
Hvala urednice,
no dok vi budete 2.0, oni ce biti 2.1, 2.2…
Da li se Mats vazi kao elektroakusticar? (videti pod Fire i Swedish Azz)
Moze i Novi Sad, on ce rado doci opet.
Evo prvog predloga od mene i necega sto mi je trenutno aktuelno – fenomenalni trio Pão koji je izdao istoimeni debi album za Clean Feed podetiketu Shhpuma. Mislim da bi savrseno legli, a verujem da nisu nesto zahtevni i skupi. Neka i Bojan malo razmotri :)Mogu da budu zanimljivi i dzezerima 😉
Evo sastava i instrumenata koje koriste.
PEDRO SOUSA – tenor saxophone
TIAGO SOUSA – keyboards, harmonium, percussion
TRAVASSOS – tapes, amplified objects,cracklebox i jos kojekakve elektronske igracke.
Bojane Fire! obavezno, kako god da se vode 😉
Pedja, ne biram ja goste za Improve 2. 🙂
Sposobni su oni sami, samo mislim da nije bas logicno da sa ovim budgetom zovu ceo bend. Pogotovu iz tako daleke zemlje.
Za Ring Ring smo iz Clead Feed postojbine vec planirali nesto drugo.
No, ovde nije tema Ring Ring.
Da li je Relja dovodio Markus Schmiklera?
Aki Onda mozda?
Znam da ne biras goste za improve 2, nego ja cisto da iskoristim proliku da te „prozovem“ i za RR ;)Bar si otkrio nesto 🙂
Pojma nemam kakva je situacija sa troskovima za takve muzicare? Videcemo druge predloge…, a mozda i misljenje nekoga iz organizacije.
koliko ja znam, ni shmikler ni onda nisu bili na d-p, ali mozda ih je relja bobic (mojsilovic) 😉 dovodio u nekom drugom kontextu. studio!
Pozdrav svima i hvala na komentarima. Jos uvek nemamo ozbiljan budzet, pa ce poceti sa muzicarima iz regiona, kao i onima koji su na turneji. Predloge, sugestije, kritike saljite na improve20@yahoo.com
MS je svakako wislist, ja ga gledah par puta, AO jos nisam imao prilike, ali licno bih vrlo voleo da cujem kasetni set uzivo…
Vrlo uskoro zvanicne informacije za 15. januar!
Improve je platforma za novi muzicki performans. On moze biti u sprezi sa vizuelnim i-ili koreografskim intervencijama-izvedbama, ali je nadasve bitna komunikacija i interakcija medju ucesnicima jedne date veceri (svakog 15. u mesecu)– elektro i akustika, improvizacija i kompozicija, pokret i muzika… Ucesnici u improve veceri ucestvuju u performansu nastalom specijalno za to vece – improve nije festival koji uvozi iz inostranstva i Beogradu predstavlja oformljene bendove i gotove ‘act-ove’. Na gostima se insistira naravno, ali u interakciji sa ljudima i prostorom ovde.
Ko je slušao poslednji album M. Schmiklera, posle duže pauze, a i malo prati njegov rad, video bi da je čovek otiša u kompozitorske vode – odnosno da puno radi treunutno sa horovima, simfonijskim orkestrima i slično, dobija porudžbine, citira Alaina Badioua, pomalo i filozofira, teoretiše sigurno i bavi se nečim što zove „sonified mathematics“. Iskoračio je iz elektro-eksperimentalnog okvira. A sa Milanom se slažem.