

Izdavačka kuća Fox & His Friends Records objavila je izdanje Ozren Depolo – Chapters (Screen & Stage Dancefloor Jazz from Yugoslavia 1971–1984), koje predstavlja dugo očekivani doprinos razumevanju stvaralaštva jednog od najvažnijih jugoslovenskih džez muzičara i kompozitora – Ozrena Depola (1930–2005).
Ovaj album je prvi na kojem su sve kompozicije u potpunosti autorske i donosi dela filmske, pozorišne i televizijske muzike koja su decenijama ostala neobjavljena i u senci. Dok je tokom života objavio samo dva albuma, Depolo je ostavio ogromno stvaralačko nasleđe koje je, kako je sam govorio, nastalo jer je bio „javna muzička ustanova“, uvek u pokretu između studija, koncertne dvorane i filmskog seta.
Ozren Depolo bio je centralna figura jugoslovenske i zagrebačke džez i studijske scene, poznat po neumornom radu i impresivnom rasponu saradnji. Punih četrdeset godina bio je stalni alt-saksofonista i solista Plesnog orkestra Radio Zagreba, uz česte turneje i nastupe na najvažnijim džez festivalima.
Album Chapters donosi autorska dela filmske, pozorišne i televizijske muzike na kojima gostuju slavna imena poput:
- Zdenke Kovačiček (sa kojom je ostvario vokalnu saradnju u numeri Peep Show)
- Igora Savina (sa kojim je radio na elektronskim deonicama u čuvenom Elektronskom studiju Lisinski u Zagrebu)
- Miljenka Prohaske
- Boška Petrovića (sa kojim je intenzivno sarađivao u sastavima Nonconvertible All Stars i B.P. Convention Big Band).

Depolo je svirao rame uz rame sa svetskim džez veličinama (Clark Terry, Oliver Nelson, Art Farmer, Gerry Mulligan, John Lewis) i intenzivno sarađivao sa regionalnim zvezdama, među kojima su Gabi Novak, Arsen Dedić, Rade Šerbedžija i Tihomir Pop Asanović.
Najmanje poznat deo Depolovog opusa upravo je komponovanje za film i pozorište, gde je, paradoksalno, uživao najveću autorsku slobodu i bio najaktivniji. Album Chapters (ili „Poglavlja“) po prvi put okuplja isključivo njegova autorska dela, otkrivajući do sada slabo poznatu stranu njegovog rada: plesne džez i orkestralne aranžmane u fuziji sa elektronikom.
Depolo je skladao muziku za oko 70 animiranih filmova, uključujući i one iz čuvene Zagrebačke škole animiranog filma. Na ovom izdanju nalaze se kompozicije za dugometražne filmove Bogdana Žižića Daj što daš (1979) i Rani sneg u Minhenu (1984).
Njegov prepoznatljivi saksofon bio je izuzetno tražen, a saradnja sa Tomislavom Simovićem ostala je zabeležena i u Oskarom nagrađenom kratkom filmu Surogat (1961). Snimci sa albuma pružaju redak uvid u Depolovu viziju muzike za scenu, nastalu mešanjem velikih orkestara, studijskih majstora-solista i moderne elektronike.
💿 Detalji o Izdanju i Gde Se Može Nabaviti
Album Chapters (Screen & Stage Dancefloor Jazz from Yugoslavia 1971–1984) nastao je sa originalnih master traka iz arhive Ozrena Depola. Snimci su restaurirani za vinil u londonskom studiju The Carvery (Frank Merritt).
Vizuelni identitet i prateći materijal:
- Dizajn: Dejan Dragosavac Ruta.
- Knjižica: Izdanje prati knjižica sa brojnim fotografijama i uvodnim tekstom filmologa Željka Luketića, što dodatno dokumentuje ovaj neispričani opus.
Format vinila:
- Dostupno je standardno izdanje na 180-gramskom vinilu.
- Posebno izdanje na zelenom vinilu (180g), otisnuto u limitiranoj tiraži od samo 100 primeraka, namenjeno je kolekcionarima.
Distribucija i nabavka: Album se globalno distribuira putem velikih distributerskih kuća, uključujući Clone NL (Holandija), Light In The Attic (SAD) i The Orchard (SAD).
Direktna kupovina (posebno limitiranog izdanja):
- Vinil se može nabaviti direktno od izdavača preko platforme: foxandhisfriends.bigcartel.com
