Na autorski posustaloj srpskoj fjužn sceni, gde je centralizam na svakom, ne samo muzičkom, nivou odavno bezobrazno dominantan, pravi kuriozitet je vest da jedan od najuspešnijih i najinteresantnijih predstavnika pravca dolazi iz Valjeva. Poznato je da je Valjevo rasadnik muzičara (različitog kredibiliteta) i mesto održavanja jednog od najdugovečnijih džez festivala na ovim prostorima, no jasno je da celokupna slika već decenijama beznadežno gravitira ka Beogradu. Zbog toga je slučaj valjevskog basiste Uroša Spasojevića utoliko neobičniji, ako znamo da je on kao mesto prebivališta zadržao zavičaj, odatle gravitirajući ka ostatku sveta.

Ovo “ka ostatku sveta“ postaje jasnije kada se spomene da je treći album basiste Third View zapravo njegov već drugi za koji se za promociju brine direktno AbstractLogix, jedna od najpoznatijih etiketa u branši, a za koju su neke od svojih kultnih albuma izdavali premijerligaši fjužn i progresivnog zvuka. Spasojeviću je vrlo brzo postalo jasno da na istoj etiketi sa Anthonyjem Jacksonom, Etiennom Mbappeom ili Garyjem Willisom nema mesta čistoinstrumentalnom nedmetanju. I baš zbog toga je njegov treći album i muzički i konceptualno najzreliji do sada. Preležavši dečje bolesti potrebe za liderskim  isticanjem svog instrumenta u prvi plan, Third View je album na kojem Spasojević materijalizuje sav potencijal ispoljen na prethodna dva izdanja, i to koristeći vrlo jednostavnu formulu. Osim odustajanja od pomenutog tehničkog nedmetanja po svaku cenu, basista koristi kao glavno oružje melodiju. Priču zaokružuje konceptualnost (daleka od pretencioznosti koja zna da krasi žanr) izražena kroz tematsku povezanost između devet komada, koja sa uspehom pokušava da zadrži pažnju slušaoca tokom svih 35 minuta trajanja albuma.

Spasojević je pri realizaciji albuma pozvao svoje oprobane prijatelje, na čelu sa bubnjarem i snimateljem Vladimirom Ružičićem, a njihovim bi doprinosom morao biti zadovoljan. Zvuk je bogat, ali ne i preproduciran, a za podešavanje nijansi se pri miksanju potrudio u svom studiju i legendarni klavijaturista Scott Kinsey. No kako na domaćoj sceni ipak nemamo soliste kalibra najvišeg svetskog nivoa, benefite saradnje sa AbstractLogixom Valjevac je iskoristio ne bi li zvučnu sliku obogatio sa stilom. Tako već na uvodnoj ’’Encounter’’ američki gitarista Nir Felder, ne štedeći ni inspiraciju ni tonove impresivno pokazuje zašto važi za jednog od najtalentovanijih i najtraženijih na sceni. Saksofonista Bob Raynolds, koji je (i pored nekoliko straight-ahead jazz albuma) popularnost stekao kao povremeni član benda Snarky Puppy i pozadinac iz pratećeg benda gitariste Johna Mayera, u dve gostujuće numere doprinosi sentimentalnijim R&B prizvukom, uz diskretnu komplementarnost klavira Dušana Jankovića.

Samo Uroševo sviranje na albumu je, neočekivano za žanr i lidersku poziciju, svedeno i funkcionalno, često polifono, što bas gitari daje ulogu i harmonskog instrumenta. Ovakva opaska i odgovara teoriji da se ovde sama muzika stavlja iznad individualnih stremljenja. Third View je Spasojevićevo dosadašnje najzrelije i najbolje izdanje (i to ne samo zahvaljujući eminentnim gostima), tako da očekivanja od naredne ploče, najavljenje već za proleće ove godine, nisu mala.

 

 

Muzičari: Uroš Spasojević – bas , Bob Reynolds – tenor saksofon (2,3); Nir Felder – gitara (1,8,9); Nena Jelača – vokal (7); Boris Novaković – rhodes (1,8); Dušan Janković – klavir (3,5,6); Vladimir Ružičić Kebac – bubnjevi (1,3,5,6,8)

Spisak numera: Encounter; Gentle Touch; Getting Old; Song for E.M.; View; Timeless; Awakening; From the Past; Guide

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


*

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.