Pregled osnovnih biografskih podataka mladog novosadskog gitariste i kompozitora Milana Nenina (28) daje nam dovoljno dobar nagoveštaj o prirodi njegovog autorskog rada na debi albumu Incident. Najupadljivija referenca je saradnja s Borisom Kovačem na nekoliko različitih projekata, a opis muzike kao „miks art-roka, savremene klasike i world musica“ je sasvim merodavan.

Pored toga što je očigledno ambiciozan autor, Nenin dosta polaže i na prezentaciju vlastitog dela, u čemu se mahom razlikuje od ostatka domaće instrumentalne scene. Album se prodaje isključivo online (preko Amazona, iTunesa…), a pored detaljnog pregleda biografskih i ostalih podataka, na njegovom sajtu je moguće downloadovati – ringtonove s odlomcima pesama s albuma! Doduše, bode oči što je internet prezentacija napravljena samo u engleskoj verziji – koji god da je razlog tome, ostavlja utisak da Nenin ne mari previše za matično tržište.

Post-moderno doba muzičke industrije naviklo nas je na ukrštanje različitih žanrova, kao svojevrsni imperativ opstanka na sceni i poželjnu stvaralačku ideologiju. Nenin se svojim eklektičnim pristupom i velikim brojem gostujućih muzičara (preko 20) uklapa u ovaj trend, ali njegovi autorski zahvati su znatno širi i dublji nego što bismo očekivali na debitantskom albumu. Iz pesme u pesmu se smenjuju različiti stilovi i muzičari, koji nekako uspevaju da tvore smislenu celinu.

Jedna od najupečatljivijih numera je Some Day koju otvara snažan ritam i rokerska gitara, da bi joj se ubrzo priključili oboa i gudači; svaki sloj je pažljivo pridodat i doziran, a koherentnost kompozicije nadilazi poriv za isticanjem šarolikosti interesovanja i umeća. Sličnog je stila i Caramela, koju vode kontrabas Ervina Maline i harmonikaške improvizacije Lazara Novkova.

Nenin je sklon i evociranju popularnih trendova na novovekovnoj world music sceni; Try sa preciznom ritmikom i aranžmanom kao da je iznikla iz (odveć proračunate) Gotan Project kuhinje, no autor uspeva da joj udahne život i dozu iskrene emocije. Etno-omaž Klezmerina priziva asocijacije na Borisa Kovača ostajući u domenu uspešne zanatske interpretacije. Obe pomenute pesme nastale su na istim kompozitorsko/aranžerskim principima, ali su mi ostavile drugačiji utisak – nekad je teško „izmeriti“ o čemu se tu tačno radi, pa vam ostaje da se pouzdate u vlastiti osećaj i unutarnji glas.

Još direktnija asocijacija na Borisa Kovača je dramatična Night sa TAJJ String Quartetom u glavnoj ulozi (koji smo slušali i recenzirali upravo na Kovačevom izdanju Chamber Music), a u nešto manjoj meri First Hope, gde čujemo lepu interakciju Neninove gitare i klavira Maje Alvanović. Njen elegično-sanjivi duet sa vokalistkinjom Aleksandrom Drobac-Čik u numeri Heaven još jedan je od vrhunaca albuma, koji zavodi jednostavnim aranžmanom i neposrednošću interpretacije.

Album kompletiraju još jedna vokalna numera Flow Things (Drobac-Čik ipak zvuči bolje u vokalizama nego kada peva tekstove – „anđeoskoj“ prirodi njenog vokala kao da reči oduzimaju na misterioznosti i magiji) i elegična Sunrise s harmonikom i akustičnom gitarom u prvom planu.

Diskografski debi Milana Nenina vrvi od odličnih instrumentalista, ali autor ipak u prvi plan ističe formu – kompozicije i aranžmane, upakovane u pristupačne pesme trajanja 3-4 minuta. I reklo bi se da to čini prilično vešto, igrajući na tankoj liniji između zanatske proračunatosti i stvaralačke introspekcije. Incident je album koji može privuči i malo zahtevnije slušaoce i one kojima je ovakav izraz još stran i neobičan. Ukratko, veoma dobar start za Nenina, za koji se nadam da neće ostati nezapažen kod domaće publike.

 

 

Milan Nenin – akustična i električna gitara (1, 2, 4, 6, 7, 8, 9); Lav Kovač – bubnjevi (1, 6, 8); Aleksandra Krčmar – violina (1., 5.) Timea Kalmar- čelo (1, 5, 9); Vladimir Puškaš – oboa (1); Adrián Ruggiero – bandoneon (2); Juan Manuel López – gitara (2); Santiago Córdoba – kahon i perkusije (2); Andrés Ortega – gitara (2); Karmen Renčar – čelo (2); Maja Alvanović- klavir (3, 7); Aleksandra Drobac-Čik – vokal (3, 8); Ervin Malina – kontrabas (4); Ištvan Čik – bubnjevi (4); Lazar Novkov – harmonika (4); Jovanka Mazalica – violina (5); Jelena Filipović – viola (5); Miloš Matić – kontrabas (6); Bogdan Ranković – klarinet (6); Gabriela Benak – violina (6, 7); Siniša Mazalica – kontrabas (8); Boris Kovač – saksofon (8); Goran Penić – harmonika (9).

3 komentara na “Milan Nenin – Incident (Samizdat)”

  1. Album je jako dobar, Nikola je uglavnom sve pogodio u sridu. Bilo bi lepo da momak napravi bend i zasvira materijal uzivo. Recommended!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


*

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.